Over de aanraak-ID-sensor

iPhone 5s

De Apple iPhone 5s werd aangekondigd op 10 september 2013. Reparatie van dit apparaat is vergelijkbaar met de vorige modellen en vereist schroevendraaiers en nieuwsgierig gereedschap. Verkrijgbaar als GSM of CDMA / 16, 32 of 64 GB / zilver, goud en spacegrijs.



Rep: 443



Geplaatst: 03/12/2014



Als ik de homeknop vervang, kan ik dan alleen het flex-lint vervangen of moet ik het hele onderdeel kopen?



Heel erg bedankt jongens.

Opmerkingen:

hallo ik heb een probleem met de iphone 5s, ik heb het moederbord (PCB) vervangen, maar de vingerafdruk werkt niet, kan ik dit oplossen? en als ik een nieuwe vingerafdruksensor koop, kan ik het probleem dan oplossen?



Shyqi

17/03/2015 door shhysesani

Shyqi, lees de thread voordat je commentaar geeft. Uw vraag wordt meerdere keren beantwoord.

17/03/2015 door iGuys

de antwoorden hier zijn onjuist. Ik ben een gecertificeerde Apple-technicus en er is een oplossing voor dit probleem. helaas kan het alleen worden gedaan door gecertificeerde Apple-technici met een gecertificeerde Apple-herprogrammeringssoftware. Ik heb er ongeveer een dozijn gerepareerd. de meeste waren iPhone 6, maar dezelfde voorwaarden zijn van toepassing op de 5S.

07/07/2015 door iTECH

iTECH, ik zei dat Apple deze reparatie nu aanbiedt, in ieder geval vanaf september vorig jaar.

08/07/2015 door Tom Chai

Het is altijd een reparatie geweest die Apple gewoon niet wijdverspreid kan doen, zoals sommige andere reparaties doen aan het feit dat Apple geen informatie deelt.

09/07/2015 door iTECH

9 antwoorden

Gekozen oplossing

Rep: 60.3k

Het is onmogelijk om de homeknopassemblage te vervangen en de Touch ID-functie te behouden. De sensor is ontworpen om veilig te zijn en is uniek gekoppeld aan elke CPU. Je kunt de sleutel niet uit de sensor of de CPU halen, omdat ze zijn ontworpen om de sleutel naar hun graf te brengen. Herprogrammering ervan is onwaarschijnlijk, zelfs niet voor Apple. Ze hebben nooit aangeboden om de knop te vervangen en zullen dat waarschijnlijk ook nooit doen. (Update: dat doen ze nu.)

Dus als het apparaat onder de garantie valt, laat het dan aan Apple over. Als de sensor door jou wordt vervangen of beschadigd raakt, verlies je Touch ID voor altijd.

Opmerkingen:

Het valt niet onder de garantie ...

Dus wat moet ik doen ?!

In oudere versies van de iphone was het repareren van de homeknop een veel voorkomend probleem !!!

Als de sleutel niet reageert op drukken, kan ik hem naar de oceaan gooien, want elke afzender is uniek voor zijn telefoon?!?!

13/03/2014 door areotov

Ja, als het dood is, is het voor altijd dood. Probeer een manier te vinden om garantie voor dit ding te krijgen, anders zit je vast met een dode.

14/03/2014 door Tom Chai

De mijne is beschadigd, maar ik heb een andere vervangen. De touch-ID werkte niet meer, maar de homeknop werkt prima.

14-05-2015 door silveirabruno

Ik raad al deze mensen aan om beter met Samsung om te gaan, ze hebben deze door Apple gecertificeerde stieren niet # £ + = om je telefoon te repareren als je geen Apple-garantie hebt, als je hem niet meer hebt, zullen ze je vertellen dat je krijgt verzekering dit draait allemaal om geld $$

17-07-2015 door manuch14

Wat als u het origineel er weer in haalt en nog steeds zegt dat het niet goed werkt?

22-08-2015 door ishhamamrish

Rep: 1k

Ik ga dit als een apart antwoord plaatsen, omdat het lijkt alsof sommige andere antwoorden op de vraag van het OP meer verwarring hebben veroorzaakt dan het beantwoorden van vragen. Ik zal proberen dit zo eenvoudig mogelijk te formuleren.

Als je problemen ondervindt met de homeknop op de iPhone 5S, kan de assembly worden vervangen. Het onderdeel is verkrijgbaar bij iFixIt en bij vele andere leveranciers:

iPhone 5s Home Button Assembly

Het is erg belangrijk op te merken dat, hoewel u de homeknopassemblage kunt vervangen, u permanent alle Touch ID-gerelateerde functies verliest als u dat doet.

U krijgt echter alle basisfuncties van de startknop terug (d.w.z. klikken op de startknop).

Afbeelding van iPhone 5s Home Button Assembly' alt=Product

iPhone 5s Home Button Assembly

$ 9,99

Opmerkingen:

Ok, in mijn geval was de huisflex gesneden, de vingerafdruk is goed.

Dus kan ik de vingerafdruksensor loskoppelen van de Home Flex?

29/08/2014 door Flavio

Nee, het is onmogelijk om een ​​deel van de homeknop te scheiden en niet te vernietigen.

Je vecht voor een verloren zaak

29/08/2014 door met

OK Dank je :(

01/09/2014 door Flavio

misschien heb ik iets gemist, maar de kabel die van de knop naar het bord wordt verbonden als dat was doorgesneden, kan ik nog steeds knopfuncties behouden, minder vinger-ID

10/05/2015 door Inverse

Hoe zit het met herstellen of bijwerken - zit de iPhone vast in fout 53 met niet-werkende Touch ID ???

01/08/2016 door rkaufmanis

Vertegenwoordiger: 85

ipad mini uitgeschakeld maak verbinding met itunes

De ID Touch maakt deel uit van de homeknop en in tegenstelling tot de homeknoppen in eerdere iPhone-modellen is de ID Touch-hardware op het lintgedeelte van de homeknop gekoppeld aan de A7-microprocessor op elk logicabord van de iPhone 5s. Met andere woorden, de ID touch-hardware is getrouwd met de A7-chip en is uniek voor elke iPhone. Dit is de reden waarom u het homeknopgedeelte niet kunt wijzigen om de ID Touch aan het werk te krijgen en waarom na het vervangen van het onderdeel een reset de functie in Instellingen helemaal verliest. Als u een functiestoring van de home-knop heeft, kunt u het onderdeel vervangen en die functie terugkrijgen, maar u verliest uw ID Touch-functie permanent. Als u uw ID Touch bent kwijtgeraakt, is deze verdwenen, zelfs Apple kan niet repareren dat ze u een nieuwe iPhone zullen geven als deze onder AppleCare valt. Apple is trots op beveiliging, d.w.z. iCloud en nu ID Touch. Het is heel erg veilig en net als iCloud heeft zijn nadelen wanneer legitieme iPhone-bezitters hun ID en PW vergeten, zo heeft de ID Touch ook zijn nadelen wanneer er een storing optreedt. Het is gewoon de manier waarop Apple deze apparaten heeft ontworpen. Bedankt - iRepairsIt.com

Opmerkingen:

Irepairsit1 ben jij een echo? Dit is in dit bericht keer op keer gezegd

18-01-2015 door met

Apple kan een nieuwe homeknop op het bord repareren en opnieuw programmeren. Ik heb er tot nu toe misschien een dozijn gerepareerd. Zodra de telefoon in mijn handen is, duurt het minder dan 5 minuten om de knop te veranderen en ongeveer 15 minuten om hem opnieuw te programmeren op het logic board.

09/07/2015 door iTECH

hey kun je me vertellen hoe ik het kan herprogrammeren

06/08/2015 door dlucianob

ITech - doe je dit buiten een Apple Store? Zo niet, dan is uw antwoord misleidend. Biedt u een service aan aan de rest van ons die geen toegang hebben tot de gepatenteerde herprogrammeringsmachine? Voor minder dan de kosten om naar Apple te gaan en een nieuwe assemblage te laten plaatsen? Als dat zo is, zijn we allemaal oren. Anders laat je de doe-het-zelf-gemeenschap lijken dat het mogelijk is om de knop buiten Apple te herprogrammeren, wat natuurlijk niet het geval is.

08/08/2015 door jessabethany

@itech kan je het voor mij doen?

27/09/2015 door Mattias

Rep: 1

U kunt de touch-id-knop repareren als uw touch-ID nog steeds werkt, maar niet uw knop. Hoewel er enige vaardigheid in zit. Het enige wat u hoeft te doen is voorzichtig de knop van de onderkant van een vervangende knop te desolderen en de originele knop (4 poten) te desolderen en vervolgens de vervangende knop weer op het origineel te solderen. Ik heb er veel van gedaan.

Opmerkingen:

Wauw, dat is ongelooflijk en er zijn mensen die je de homeknop verkopen en je niet eens vertellen dat dit een feit is. en als je het ze vraagt, zeggen ze dat ze geen klachten hebben gehad en dat er een aantal defecte knoppen zijn? Ik heb 2 knoppen op dezelfde Iphone vervangen om vervolgens te zoeken en dit antwoord te vinden waarom ze niet werken. Bedankt man!!!

28-05-2015 door Gilbert Ferro

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.

Ik heb per ongeluk de flexkabel doorgesneden en zal deze vervangen. Is het dan nog steeds mogelijk om de Touch ID werkend te houden?

18/02/2016 door jehuda

Kunt u dat alstublieft toelichten?

Bewaar je de oude kabel bij de nieuwe knop of de oude knop bij de nieuwe kabel?

25-10-2016 door harveymarcandre

Hoe doe ik het? ik wil het proberen

07/02/2017 door tomasbeauchamp

ja, deel hoe je het deed. Zet het op Github en link ernaar. Laat het gereedschap lekken. Vecht de kracht. Doe wat u kunt om ons te helpen.

11/05/2017 door dikkedimi

Rep: 36,2k

Mijn advies is om het onder de garantie te laten repareren en het kost u niets

Opmerkingen:

Het valt niet onder de garantie ...

Dus wat moet ik doen ?!

In oudere versies van de iphone was het repareren van de homeknop een veel voorkomend probleem !!!

Als de sleutel niet reageert op drukken, kan ik hem naar de oceaan gooien, want elke afzender is uniek voor zijn telefoon?!?!

13/03/2014 door areotov

Tom, zeg je dat wanneer de aanraak-ID-sensor faalt, zelfs een vervanging het niet zal repareren?

Waarom is de 5s niet in de garantie, de telefoons worden geleverd met een jaargarantie en zijn nog niet eens een jaar oud!

14/03/2014 door met

Nee, niets kan het repareren. De enige manier om Touch ID te repareren, is door de hele telefoon te vervangen. Het is zeer onwaarschijnlijk dat Apple een manier bedenkt om dit op te lossen.

Misschien was zijn telefoon beschadigd, zodat Apple geen garantie geeft.

14/03/2014 door Tom Chai

Dus als de aanraaksensor niet meer werkt, kan zelfs een nieuw onderdeel niet repareren?

14/03/2014 door met

Ik krijg mijn hoofd niet om deze tom gewikkeld, dus als een vingerafdrukscanner faalt, waarom zou een nieuwe vingerafdrukscanner dan niet werken, zie ik vervangende onderdelen te koop bij mijn leverancier

hoe de kid-modus-app te verwijderen

14/03/2014 door met

Rep: 2,7k

De vingerafdruksensor is getrouwd met de CPU. het is NIET mogelijk om de functie van de vingerafdruksensor terug te krijgen als deze kapot is gegaan, je enige kans is via verzekering / garantie. Om eerlijk te zijn, ik denk niet eens dat Apple het repareert. Ik heb geen geval gehoord waarin ze dat wel doen, ze vervangen gewoon de telefoon volledig

Opmerkingen:

Zij doen. Ik heb de reparatierekening van de Genius Bar gezien voor een niet-werkende startknop, ze vervangen het beeldscherm voor ongeveer $ 100.

09/12/2014 door Tom Chai

Dom. Typische appel.

03/05/2018 door Chad Gainor

Rep: 13

Hallo, ik heb mijn scherm vervangen door een ander iPhone 5s-scherm .. Alleen mijn scherm was kapot, niet de aanraak-id, nog steeds werkte de aanraak-ID goed .. Maar ik heb het vervangen door een volledig scherm en aanraak-ID van andere Apple iPhone 5s. aan het werk ... ... Als ik mijn originele aanraak-id plaatste die eerder werkte ... Zal het werken

Dank je

Opmerkingen:

Ik heb begrepen dat dit het geval zal zijn, maar het kan zijn dat u een herstelactie in iTunes moet uitvoeren om het terug te krijgen. Volg dit op om ons te laten weten of dit waar is.

29/09/2015 door herberekenen

Ik heb mijn 5S naar een externe techneut gebracht om mijn lege batterij te vervangen door de niet-functionerende 5S van mijn vader die niet in gebruik is. Ze hebben de schermen ook verwisseld (met de homeknop) ... Ik zei dat ze ze terug moesten ruilen en me geen cent moesten vragen voor iets dat ik niet had gevraagd.

De TouchID werkt vanaf nu niet. Ik zal proberen mijn 5S te herstellen en verslag uit te brengen

22/12/2016 door David

Hallo David - Ga gewoon naar de TouchID-instellingen en voeg je vingerafdrukken opnieuw toe.

U hoeft niet te herstellen. Als u geen vingerafdruk kunt toevoegen, is de homeknop die u heeft niet geschikt voor TouchID.

23/12/2016 door Xrgsz

Hallo, Xrgsz. Het heeft de originele knop, niet de knop van een andere iPhone. Ik heb dat al geprobeerd en het vertelde me dat het de sensor niet kon activeren. De optie 'Nieuwe vingerafdruk toevoegen' was zelfs uitgegrijsd en geen van de eerder opgeslagen vingerafdrukken werd vermeld. Toen ik probeerde de schakelaar aan te zetten om TouchID te gebruiken voor AppStore- en iTunes-aankopen, werd de gebruikersinterface 'Nieuwe vingerafdruk toevoegen' weergegeven, maar slechts een seconde later liet het me die foutmelding zien.

Ik was van plan mijn iPhone te herstellen, maar de batterij was leeg en toen ik hem weer aanzette, werkte de TouchID perfect zonder zelfs mijn vingerafdrukken opnieuw toe te voegen.

Ik mag aannemen dat de iPhone de TouchID-sensor controleert zodra deze al is ingeschakeld, om te beslissen of hij de functie bij de volgende keer opstarten activeert. Bij de eerste keer opstarten met de originele home-knop aan de achterkant werkte het niet, maar bij de tweede keer opstarten, nadat het had gedetecteerd dat het de originele sensor was, werkte het probleemloos

24/12/2016 door David

Ja. je hebt gelijk! Ik weet niet waarom ik daar niet aan dacht ... ik had moeten zeggen om het gewoon uit en weer aan te zetten. Ik ben blij dat je het hebt laten werken zonder een herstelactie uit te voeren en dat allemaal te doorlopen. Bij het opstarten moet de TouchID-service worden geactiveerd als deze om welke reden dan ook niet kan worden geactiveerd, moet deze opnieuw worden opgestart om hem weer te laten werken. Ik dacht echter dat wanneer dit gebeurt, het automatisch alle / alle opgeslagen vingerafdrukken verwijdert. Maar misschien niet in jouw geval.

Fijne vakantie.

25/12/2016 door Xrgsz

Rep: 1

Geplaatst: 08/07/2016

Je kunt 3u-software gebruiken om je iPhone bij te werken, zelfs als je fout 53 hebt, dat is als je tiuch mist, deze software overtreft de fout waardoor je een succesvolle update hebt

Opmerkingen:

Fout 53 is niet langer een probleem en is dat al een tijdje niet meer. Het is niet nodig om zoveel moeite te doen om fout 53 te omzeilen of te vermijden ... een eenvoudig herstel of update van een iPhone 6 of nieuwer zonder Touch ID werkt prima.

09/08/2016 door iGuys

Fout 53 is terug, maar deze keer is het veel moeilijker op te lossen.

25-10-2016 door Tim Le

@Tim - Leg het alstublieft uit. Ik ben mede-eigenaar van een mobiele reparatiewerkplaats en ben zeer verbonden met de rest van de reparatiegemeenschap. Ik ben er redelijk zeker van dat ik zou hebben gehoord over een heropflakkering van fout 53 ... tenminste met betrekking tot een niet-originele homeknop ... als deze inderdaad was teruggekeerd.

26-10-2016 door iGuys

@iguys je kunt bezitten wat je maar wilt buddy. Ik ben onderdeel van iFixit.vn als je ons niet kent, weet je niet veel!

26-10-2016 door Tim Le

Wat als iemand de chip op de originele homeknop heeft gedesolderd en naar de vervanger zou overbrengen?

30/12/2016 door Justin

Rep: 1

Voor de duidelijkheid: de nieuwe fout 53 heeft helemaal geen verband met de Touch ID. Voor die mensen die op een iPhone-moederbord werken zoals ik. Je zult weten waar ik het over heb. Als u gerelateerde onderdelen wijzigt, hoeft u zich geen zorgen meer te maken over fout 53. Het is weg! het was alleen bedoeld voor Apple-technici. Voor degenen onder u die de originele Touch ID-scanner proberen te desolderen naar een nieuwe startknop, is het antwoord ja, het zal werken. ik heb het gedaan

Opmerkingen:

Je moet me nog steeds specifiek vertellen wat de oorzaak is van deze 'nieuwe fout 53'. Ga je gang, je kunt technisch worden ... Ik doe ook reparaties op bordniveau. Ik ben er relatief nieuw mee en ben misschien niet zo bekwaam als jij, maar ik begrijp de terminologie en weet waar je het over hebt als je me de specifieke componenten vertelt die worden vervangen.

Hoe dan ook, waarom heb je deze 'nieuwe fout 53' in deze thread zelfs genoemd als deze niets te maken heeft met Touch ID? Deze thread gaat helemaal over Touch ID. In feite is de naam van de thread zelfs 'Over de aanraak-ID-sensor'.

05/01/2017 door iGuys

Aangezien je het vraagt, kan ik het je net zo goed vertellen, zodat je niet zult zijn waar Tim het over heeft. Het is een basisbandprobleem als je de nieuwe fout 53 ziet of krijg je ooit de kans om zoveel aan boord te werken om het zelfs maar te zien. Maar jij bent de man die Iguys is!

05/01/2017 door Tim Le

Ik ga hier niet zitten discussiëren over iets dat je niet weet. Maar ik ben hier om te helpen bij het oplossen van enkele van de vragen die technici hebben of zich zorgen maken over de baan. Wees niet oh ik weet zeker dat fout 53 verdwenen is, bla bla als iTunes die fout nog steeds laat zien. Net als de fout 3194 is het dezelfde als voorheen? Het antwoord is geen fout 3194 nu en fout 3194 daarvoor hebben niets met elkaar te maken, maar het is nog steeds dezelfde fout, nietwaar?

05/01/2017 door Tim Le

Eindelijk wat echte informatie! Dat is eigenlijk alles wat ik wilde. Als je het oorspronkelijk had ingekaderd op een manier die zei dat fout 53 is teruggekeerd maar niets te maken heeft met Touch ID, zou ik waarschijnlijk geen ruzie met je hebben gehad. Ik ben me er terdege van bewust dat specifieke iTunes-fouten kunnen worden geproduceerd om een ​​aantal verschillende redenen. Nogmaals, deze thread gaat over Touch ID !! Dus als je hier komt en zegt dat 'fout 53 is weer terug', ga ik je natuurlijk vragen ... want het is niet weer terug als een fout die wordt geproduceerd door Touch ID-problemen! Ik ben nog steeds verbaasd waarom je het zelfs in deze thread hebt genoemd, terwijl het niets te maken heeft met het onderwerp van de thread.

Ik zou ook echt kunnen zonder de neerbuigende houding. Je kent mij en mijn capaciteiten en kennis als technicus niet, dus doe niet alsof ik een eenvoudige boer ben die niets weet.

07/01/2017 door iGuys

Trollen zijn overal ... Sheesh!

17/01/2017 door Dave Fowler

areotov