Heb ik echt een antistatische riem / mat nodig voor het demonteren van een desktop?

PC Desktop

Computers die over het algemeen geen geïntegreerd beeldscherm hebben en die bedoeld zijn om stil te staan.



Vertegenwoordiger: 166



Geplaatst: 24-06-2010



OK. Ik heb een ongebruikte desktop en ik wil deze ontleden om er nieuwere delen in te plaatsen (hij draait momenteel op Pentium 4). Heb ik echt een antistatische riem / mat nodig? Waarom?



PS: het is onaangetast sinds 2007/2008

Bij voorbaat bedankt

Bijwerken

ehhh dus heb ik nog steeds een antistatische mat nodig?



Opmerkingen:

ja je hebt wel een ESD-riem en mat nodig, er is bijna 3000 volt statische elektriciteit nodig om de schok te voelen en er is slechts 100 volt statische elektriciteit nodig om de elektrische componenten in de laptop te bakken. Gebruik ALTIJD een ESD-riem en -mat bij het werken met computers

24-08-2019 door Rex Clark

Ik heb te veel onderdelen gehad die 'dood bij aankomst' waren en die ik moest opgeven omdat ik geen antistatische riem heb gebruikt ... dat is de meest ongelooflijke houding om de normen voor beste praktijken niet te volgen 'omdat ik wel beter weet' dan niet de basisprincipes van elektronica en elektriciteit begrijpen. Geweldig...

28-01-2020 door Chili Starz

17 antwoorden

Gekozen oplossing

Rep: 12,9k

Aangezien er hier tegenstrijdige antwoorden zijn, wil ik proberen het volgende te verduidelijken:

Het is niet vitaal belangrijk voor uw veiligheid of de veiligheid van de elektrische componenten van uw computer dat u een antistatische riem / mat gebruikt. Dat gezegd hebbende, het kan helemaal geen kwaad om er een te gebruiken, en het zal zeker helpen om ervoor te zorgen dat alles wat je doet, is veiliger

Anekdotisch (neem dit met een korreltje zout): ik doe al meer dan een decennium nonchalant computerreparaties aan en uit, en heb zelf nog nooit een antistatische riem / mat gebruikt. Ik heb nog nooit een van de componenten waaraan ik werkte kortgesloten, maar ik heb zeker een aantal risico's genomen door geen polsbandje te gebruiken.

Leuk vinden Heb ik echt een antistatische riem / mat nodig voor het demonteren van een desktop? , als u andere noodzakelijke voorzorgsmaatregelen neemt, u kan ga weg zonder. Het is meer een kwestie van hoe comfortabel je het vindt om ervoor te zorgen dat je altijd een geaard chassis vasthoudt, en hoe zeker je bent dat je niet per ongeluk iets zapt. Als je iets zapt, zul je zeker spijt hebben dat je niet voorzichtiger was - dat is gewoon een risico dat ik bereid was te nemen.

Ter referentie: iFixit verkoopt behoorlijk goedkoop en effectief Antistatische polsband ​

Afbeelding antistatische polsband' alt=Product

Antistatische polsband

$ 7,99

Opmerkingen:

Taylor, je doet je reparaties waarschijnlijk in een kantoor met tegelvloeren. De meeste mensen zullen thuis reparaties uitvoeren met veel tapijt. Ik heb al het tapijt in mijn huis verwijderd en de Saltilo-tegel vervangen. De ongelooflijke hoeveelheid tijd die wordt besteed aan het diagnosticeren en componenten die met ESD worden getroffen, zal van gedachten veranderen.

18/04/2015 door Mayer

Akkoord Mayer! Dit is de tijd van het jaar, het is erger! Het probleem is dat uw klimaat een grote rol speelt in de hoeveelheid statische elektriciteit die aanwezig is (wat ESD is). Een vochtige omgeving heeft niet dezelfde risico's als een zeer droge omgeving. Dus midden in de winter in Alaska of midden in de sahra woestijn is het een aanrader !, midden in het regenwoud van Midden Amerika of een regenachtige dag in de lente in Michigan niet! Speel op veilig gebruik de juiste voorzorgsmaatregelen!

19/04/2015 door En

Als u een houten tafel of snijplank gebruikt die droog is (geen vocht vasthoudt), katoenen shirts met korte mouwen draagt, het chassis aanraakt en vasthoudt terwijl u aan het systeem werkt, gebruik dan indien mogelijk de antistatische zak waarin het onderdeel is geleverd, beweeg niet veel, blijf van het tapijt af, werk als de lucht niet erg droog is, pak de onderdelen alleen bij de randen vast en raak de schakelingen niet aan, het komt waarschijnlijk wel goed. Onthouden. Alleen omdat u een schok niet ziet of voelt, wil nog niet zeggen dat een elektrisch onderdeel niet beschadigd is om onmiddellijk of ergens in de toekomst defect te raken.

28-08-2015 door Allen Scott

Dus is het beter om deze voorzorgsmaatregelen te nemen bij het repareren van bepaalde dingen, zoals pc's, in plaats van kleinere dingen zoals een iPhone? Of zou dat omgekeerd zijn? Ik zie niet veel voorzorgsmaatregelen als het gaat om het repareren van telefoons door mensen ...

iPhone 6-oorluidspreker laag volume

12-07-2016 door Felix Robinson

Waarom is het als ict-student belangrijk om de veelvoorkomende computerproblemen te kennen?

11/10/2020 door rollen

Vertegenwoordiging: 675,2k

Als je elektronica raakt met ESD, word je gek. Het RAM-geheugen wordt het vaakst geraakt, maar het zal af en toe fouten en vreemde storingen veroorzaken die niet altijd verschijnen bij diagnostiek. Ik heb dagenlang geprobeerd om erachter te komen wat er mis was met een ESD-hitmachine. De mat is bedoeld om ESD (elektrostatische ontlading) te voorkomen die elektronische onderdelen ernstig kan beschadigen. Hier is de Wiki erop: http: //en.wikipedia.org/wiki/Electrostat ...

Hier is mijn eerdere antwoord over deze kwestie: je kunt een statische lading opbouwen door bijna alles te dragen. ESD (elektrostatische ontlading) 1/10 van de hoeveelheid van een gevoelde schok kan het RAM en andere elektronische componenten vernietigen. Als uw stopcontacten geaard zijn, kunt u zich ontladen als u gaat zitten. Reik naar voren en raak de middelste schroef van de plaat aan. Als je je nog steeds zorgen maakt, kun je bij je plaatselijke Radio Shack een aardingspolsbandje voor de pols kopen dat in de muur kan worden gestoken voor minder dan $ 5,00, of je kunt een geaarde mat gebruiken.

Kijk hier ook eens naar: Elektrostatische ontlading (ESD) controle

Voor degenen die denken dat ik gek ben, doe alsjeblieft een beetje studie over het onderwerp voordat je reageert, hier is een tutorial erover: http: //www.radio-electronics.com/info/el ...

Hier is meer van de ESD Association: http://www.esda.org/

Opmerkingen:

Maar wat zijn enkele veelvoorkomende symptomen van ESD-schade op een laptop en enkele van deze vreemde storingen? Ik heb hier geen enkele keer een bericht over dit gezien, en waar de conclusie was, goh, verdorie, we zijn er nog een kwijtgeraakt door ESD-schade! Ik denk dat dat is waar het me verliest - mensen praten over deze kwestie op het niveau van voodoo en bijgeloof, en niet in termen van tastbare symptomen waar echt op kan worden gelet, dus het is moeilijk voor mij om het serieus te nemen. Het doet me denken aan het hele probleem 'hoe zorg je goed voor je laptopbatterij'.

12/09/2010 door rdklinc

Ik ben verscheurd over deze vraag. Ik ben het met Mayer eens over het basisidee van statische bescherming. Leerde het en gebruikte het als een werkende technicus, zowel bij de marine als bij een groot computerreparatiebedrijf. Dat gezegd hebbende, in mijn persoonlijke bouwen en repareren van computers volg ik min of meer Taylor en rdklinc. Dus alles bij elkaar genomen geef ik alle drie een +

12/09/2010 door rj713

Rdkl, je hebt genoeg reserveonderdelen om dit te proberen. Zap expres een stuk RAM-geheugen en kijk of het wordt weergegeven bij een RAM-test. Dit probleem heeft me meer verdriet bezorgd dan al het andere in de computerwereld. Ik heb een iMac G5 waar ik al twee weken aan werk, maar die klopt gewoon niet. Alles werkt tot de laatste 2%. HET HEEFT GEEN TANGBARE SYMPTOMEN. Alles werkt prima tot het niet meer werkt. Een elektrische schok die uw hart stopt, heeft meestal geen symptomen, maar het is echt. Het zal je doden of je terugbrengen.

12/09/2010 door Mayer

Omdat de symptomen van schade sterk kunnen variëren. Het zou miljoenen dollars en een 900 pagina's dik boek kosten om een ​​mogelijk ESD-symptoom te documenteren. ESD kan de microfijne circuits smelten die door de meeste elektronica stromen. Die connectie doet er nu misschien niet veel toe. Het is misschien alleen verzwakt, maar uiteindelijk kan het een week, maand of zo later sterven.

28-08-2015 door Allen Scott

Ik ben al meer dan 25 jaar computertechnicus. Ik heb NOOIT een polsbandje of mat gebruikt. Werkte door onweer en bliksem .. werkte op tapijt. NOOIT één keer heb ik OOIT IEDERE computer of de componenten ervan 'geschokt' of 'gezapt' Gewoon zeggen ... De polsband is overschat.

22-05-2020 door Claudia

Rep: 409k

Ik steun het standpunt van Mayers (een beetje laat in het dialoogvenster toegekend)

U moet een aardingsband en -mat gebruiken die op een goed aardingspunt zijn bevestigd. Soms speel ik vals. Maar ik doe dit door het apparaat waaraan ik werk te laten aansluiten (alleen aardingskabel) en uit te schakelen. Dan houd ik met één hand het metalen chassis vast, zodat ik hetzelfde spanningspotentieel heb als het apparaat en mijn gereedschap dat ik gebruik, en nooit iets anders beweeg of aanraak.

Het probleem is dat uw klimaat een grote rol speelt in de hoeveelheid statische elektriciteit (ESD). Een vochtige omgeving heeft niet dezelfde risico's als een zeer droge omgeving. Midden in de winter dus in Alaska een aanrader, in het regenwoud van Midden-Amerika niet zozeer een behoefte.

OK - Welk bewijs is dat er geen kwaad kan om er geen te gebruiken? De schade is niet altijd direct zichtbaar, vaak kan het een paar dagen of een jaar of twee duren voordat deze opduikt. Dat maakt het voor velen moeilijk te geloven dat het een factor was.

Toen ik bij IBM werkte, gaven ze ons een zeer boeiende demo. Met behulp van een elektronenmicroscoop laten ze ons een circuit zien met testkabels die naar buiten kwamen, waarop we een ESD-lading hebben aangebracht. Met onze eigen ogen konden we het gebied zien verdampen en beschadigd raken. We hebben dit drie keer gedaan met verschillende voltages, twee vertoonden schade maar werkten nog steeds. Het was duidelijk dat de schade de chip verzwakte omdat deze uiteindelijk faalde.

Vertegenwoordiger: 61

Absoluut, als het uw bedoeling is om langdurige, minder probleemgevoelige apparatuur te hebben.

Ten eerste worden de mat en de riem gebruikt wanneer de apparatuur niet onder spanning staat. De mat hoort geïmpregneerd te zijn met metaal om ladingen te helpen afvoeren, als u apparatuur onder spanning gebruikt op de mat, dit kan leiden tot letsel bij uzelf of uw apparatuur.

Ten tweede moet de riem uw lading langzaam naar de aarde afvoeren, en de mat moet alle lading op de apparatuur langzaam naar de aarde afvoeren. Dus wanneer u uw apparatuur aanraakt, moeten zowel u als de apparatuur hetzelfde potentieel hebben, waardoor elke stroom van elektriciteit wordt beperkt.

Ik heb tien jaar bij de marine aan elektronica gewerkt, en ze waren vastbesloten om matten en riemen te gebruiken. Ze gaven grote sommen geld uit aan het programma en zorgden tijdens de training voor microscopisch kleine beelden van de schade veroorzaakt door ESD. De meeste mensen kunnen de schade die ESD veroorzaakt niet zien, maar iedereen die elektronica kent, gebruikt het. Je CPU wordt geleverd in een afgeschermde tas, net als je RAM, je moederbord, GPU, enz ... alle fabrikanten erkennen het belang ervan. Natuurlijk gebruiken 'de meeste' mensen ze zonder ze te gebruiken, maar een mat en riem van $ 25 zijn kleine investeringen voor u, waarom zou u het riskeren.

P.S. Je hoort altijd dat mensen vreemde problemen hebben met nieuwe apparatuur, DOA-apparatuur, enz ... waarvan ik zeker weet dat ze te maken hebben met ESD-schade. Bedrijven zouden het gebruiken als ze dachten dat het niet nodig was, omdat het de productiekosten verhoogt.

Rep: 33,8k

Ik heb er nog nooit een gebruikt en ben nooit getuige geweest van schade die kon worden toegeschreven aan het niet gebruiken ervan. Met deze kwesties die zo discutabel zijn, is het antwoord meestal dat, nee, het maakt waarschijnlijk niet uit. Als dat het geval was, zou het bewijs veel duidelijker zijn. Ik bedoel, ik zou afraden om shag-vloerbedekking te installeren in het gebied waar je computers repareert, niet voor de hand liggende dingen koopt, ik zou zeggen dat het goed gaat.

Rep: 49

Deze is echt heel simpel. Ik ben al mijn hele volwassen leven, meer dan 20 jaar, een professionele pc-techneut. Als u van plan bent uw hand ergens aan vast te binden terwijl u op uw pc werkt, waarom zou u die hand dan niet gewoon aan een achterste riemlus vastbinden? Het komt ongeveer hetzelfde uit, is mijn punt. Ja, er zijn veel mensen die het heerlijk zouden vinden om je vijfendertig cent aan materiaal- en productiekosten te verkopen voor slechts $ 20 USD, maar de waarheid? Heb altijd de gewoonte om uw hand op het metalen chassis te houden dat het binnenframe is van elke pc, server, kassa-terminal, enz. Het moet dat metalen frame hebben, omdat de specificaties het vereisen om andere dingen te aarden om brand te voorkomen. Statisch is vanwege een verschillend elektrisch potentieel (stel je voor dat je lichaam een ​​grote ole-condensator is, want dat is het eigenlijk. Je lichaam en zijn vermogen om elektrisch potentieel vast te houden is in feite de hoeksteen van touchscreentechnologie.) Tussen twee objecten, en het ontladingen, waardoor dat verschillende elektrische potentieel teniet wordt gedaan. Het chassis van uw pc zal statische elektriciteit echter altijd veilig ontladen als dit het eerste deel van de pc is dat u aanraakt. Maak er gewoon een gewoonte van om het met een hand zonder handschoenen fysiek over de bank te verplaatsen door dat chassis, en het komt wel goed. Ik heb nog nooit een polsbandje gedragen, niet één keer in de 20 jaar. Niet één keer in de 20 jaar heb ik een deel met statische elektriciteit gedood. Sterker nog, ik wed dat als je achter een professionele bank stond en 40 reparaties in een ploegendienst wilde draaien en verbranden en je een polsbandje eruit trok? Je zou vaak worden uitgelachen om een ​​bespot achter je rug als een geval van anale vasthoudende OCS. Een statische polsband is een oplossing die wanhopig op zoek is naar een probleem, en ik verzeker je dat iedereen die beweert dat je er een nodig hebt, geen productief werk doet aan serieuze hardware, punt uit.

Bijwerken

Het is grappig, zelfs mensen op het werk nemen af ​​en toe in deze onzin - ik bedoel niet dat onzin zoals ESD niet bestaat, maar onzin dat je alles moet doen behalve je lichaam naar het chassis te lozen. Ik heb zelfs iets gezien met het label 'ESD-schade' in het uitgaande rack, trok eraan en nee ... je keek gewoon niet hard genoeg, er zijn bekende problemen met elk RAM met adolf revisie 2.0b-chips van die ODM die over dit andere obscure lopen VIA chipset op freeBSD ... splits de 2GB RAM in twee kaarten en die vreemde fout die je hebt, zal volledig stoppen. Vanuit mijn perspectief is het werken aan de achterkant van kleine computerwinkels - 'ESD-schade' een allesomvattende diagnose, en ongeveer de helft van de tijd kan ik het probleem vinden en oplossen. Ik vind veel voedingen met uitgeblazen 12 volt-rails nadat zware onweersbuien het label 'ESD-schade' krijgen, terwijl dat echt niet zo is. Als reactie op de persoon die al die geweldige ESD-gidsen heeft geplaatst? We kunnen niet weten wie Wikipedia heeft geschreven, niet echt, maar ik merk dat bijna iedereen op je lijst, handig, polsbandjes te koop heeft voor 1200% markup ... Heb ik het mis om wantrouwend te zijn over de beweringen dat het absoluut nodig is als ik heb ik dat gedurende mijn hele carrière absoluut genegeerd en moet ik nog een enkel onderdeel beschadigen? Kijk, ik kan dat weten, want als ik rondliep met ESD-problemen, mijn RMA-nummers op gloednieuwe hardware die werd geïnstalleerd, dit zouden onthullen.

Opmerkingen:

Dus IBM, HP en Apple, om maar een paar bedrijven te noemen die dit zeer serieus nemen, zijn allemaal nat. Ik denk het niet! U bent duidelijk. De schade die je aanricht, is niet altijd zichtbaar op het moment dat je de logica zapte. U moet de technische documenten op de IEEE-website wat lezen.

28/05/2014 door En

ESD bestaat? Mee eens.

ESD kan buitengewoon schadelijk zijn voor hardware? Mee eens.

Ik denk dat u geen rekening houdt met arbeidskrachten, opleiding, culturele verschillen, en u verwijst ook naar het bedrijfsbeleid alsof het er ooit verstand van heeft gehad.

Maakt het ze goed? Zeker als u de verkeerde persoon vertrouwt om met computercomponenten om te gaan.

Echter...

Dit is een eenvoudig wiskunde-niveau van de derde klas. Elk nieuw onderdeel dat ik aanraak (en ik raak tonnen aan, elke dag) op het werk, wordt aan mij toegewezen in een database, punt. Elk onderdeel dat ik terugstuur naar een ODM, wordt ook in tabelvorm weergegeven. Als ik ESD-problemen had, zouden mijn cijfers orden van grootte afwijken van de mislukkingspercentages van de fabrikant, en dat doen ze gewoon niet. Dat is geen mening van mij, het is een onbetwistbaar wiskundig feit. Ik gebruik of heb geen behoefte aan een polsbandje. Wat Apple zijn overzeese fabrikanten laat doen, is nogal naast dat punt.

29-05-2014 door Robert Scott

U beweerde zojuist dat ik het mis moet hebben, omdat mensen die u beschouwt als 'experts' op dit gebied beweren dat dit nodig is - en misschien is het ook zo, als u grote aantallen mensen leidt vanuit een arbeidspool op het platteland van China ... zou ik dat niet doen daar enig idee van hebben, beweer ik dat ik geen ervaring heb met werken voor een buitenlandse fabrikant. Maar om te proberen te beweren dat iets correct is, is 'dit, dat, en de andere groep experts zegt het' overduidelijk hilarisch - vooraanstaande experts geloofden ooit dat de aarde het centrum van het universum was, dat de wereld plat was. enz. Dat een mening populair is en of het een werkelijke behoefte heeft op basis van ervaring zijn twee dingen die niets met elkaar te maken hebben. Het is jammer voor uw standpunt in dit debat dat ik letterlijk duizenden gevallen kan aanwijzen waarin de hele wereld van experts bleken volkomen onjuist te zijn. Wat mij betreft? Tenzij je dit professioneel doet, en ik bedoel de hele dag, dan heb je sowieso niet de ervaring om een ​​mening te steunen.

30/05/2014 door Robert Scott

De hype is gebaseerd op het feit dat bedrijven zich verplicht voelen om zich te houden aan waargenomen verantwoordelijkheden. Een groot bedrijf kan niet zeggen 'wij geven niet om ESD', omdat dat onverantwoord lijkt, dus haasten ze zich om geschikte veiligheidsproducten te kopen, ook al heeft niemand ooit schade gezien die direct aan ESD is toe te schrijven. Reparatie is een logische en op bewijzen gebaseerde discipline, maar ESD is een boeman die onmogelijk vast te pinnen is, dus het geloof erin druist in het gezicht van degenen onder ons die een logische benadering hebben. Zeggen 'IBM, HP en Apple zijn het erover eens dat het bestaat en daarom ook ik' is een belediging voor die benadering. We hebben gewoon niet de capaciteit om op ESD te testen op dezelfde manier als bijvoorbeeld een slechte optische drive. Ik voer duizenden reparaties per jaar uit en ik heb nooit definitief kunnen concluderen dat enige schade is veroorzaakt door ESD, of dat ESD mijn bedrijf heeft aangetast. ESD is echt als je een wetenschapper bent in een laboratorium met de juiste tools om erop te testen, maar voor de meerderheid is het gewoon een overschatte hype en niet echt praktisch.

30/05/2014 door rdklinc

Wat is ESD? Vrije elektronen die zich verplaatsen. Wat is een computeronderdeel? Oefening van een poging tot beheer van vrije elektronen die zich verplaatsen om werk te volbrengen. Laten we het even hebben over de feitelijke gevoeligheid van elektrische componenten die zijn gemaakt met fabricageprocessen zoals lithografie - ze zijn zo gevoelig, het is absurd. Kijk goed genoeg naar commerciële CPU-specificaties op apparaten voor absoluut kritieke gegevensinfrastructuur, en je zult cijfers vinden over de fouten die worden veroorzaakt door af en toe een kosmische straling die de chipverpakking passeert en een vrij elektron produceert. Geen huisarrest? Nee, dat is meer 'begrijpt niet wat gronden is'. Aarding gebruikt de aarde als een gigantische condensator. Dat gezegd hebbende, ALLE circuits zijn geaard - aarde is het deel dat de elektronen in een cirkel laat stromen, waardoor het circuit ontstaat. Elektronica die zo gevoelig is dat de hoeveelheid ioniserende straling die van de zool van je schoen komt, deze vernietigt.

30/05/2014 door Robert Scott

Rep: 377

U heeft geen antistatische mat of polsband nodig. Het is het beste om het te laten aansluiten en de stroomconnector los te koppelen van het moederbord. Zorg ervoor dat u tijdens het werken één hand of uw onderarm een ​​metalen deel van de behuizing aanraakt. Ik ben een veldtechnicus en heb nog nooit een mat of riem gedragen. Neem gewoon de andere noodzakelijke voorzorgsmaatregelen.

Vertegenwoordiger: 187

Nee. Koppel gewoon alle stopcontacten en alle randapparatuur en apparaten los van de machine en raak iets van metaal aan om de rest van uw opgebouwde statische elektriciteit te ontladen (vooral als u tapijten hebt!).

Opmerkingen:

Morris Levy, je hebt helemaal gelijk. Deze vraag werd echter ongeveer een jaar geleden beantwoord en het antwoord werd geaccepteerd. Ik hoop dat je een aantal goede en nuttige antwoorden zoals deze kunt geven op de huidige vragen ...-)

19/04/2011 door oldturkey03

Rep: 245

Echt, je hebt geen antistatische band - mat nodig.

Als het u niet uitmaakt wat er met uw computeronderdelen kan gebeuren, gebruik deze dan niet.

Met de riem kunt u elektrische ontladingen op circuits en gevoelige elektronische componenten voorkomen die kunnen stoppen met werken als ze enige statische elektriciteit ontvangen.

Het is dus goed om het te gebruiken.

Opmerkingen:

Een manier om ernaar te kijken is als iemand vertellen dat het veilig is om door rode lichten te rennen zolang je niet geraakt of geraakt wordt, dan is het dodelijk! Jose, je hebt gelijk, mensen moeten dit serieus nemen, aangezien ESD een reële bedreiging vormt voor elektronica. Als je aan je eigen dingen werkt, neem je het risico. Als u daarentegen aan andermans spullen werkt, kunt u beter goede ESD-praktijken toepassen!

14/11/2012 door En

Um i just .. Zet mijn computer aan en uit tot het groene lampje aan de achterkant uitgaat.

22/02/2019 door BLANCEDRHINO78 gaming

Rep: 13

Zolang uw gereedschap geaard moet zijn, moet het in orde zijn ... steek de stekker in het stopcontact, voor ons in Maleisië hebben we ons akkoord geaard ..

Rep: 13

Wat is er zo moeilijk, neem vooraf de voorzorgsmaatregelen en maak de klus af.

Opmerkingen:

geweldige reactie!

21/12/2015 door vincent chirafisi

Rep: 43

Oké, ik voeg er zeker een toe voor de boeken ... Antistactische mat? Zeker als u van plan bent om een ​​computer aan het werk te zetten. Onderdelen installeren en verwijderen indien nodig terwijl er een werkruimte voor de klus wordt geboden. Antistatisch polsbandje? Zeker als u statisch gevoelige apparaten wilt hanteren.

Maar je hoeft niet echt tot dat extreme te gaan als je het gewoon thuis en snel wilt doen. De computerbehuizing zelf biedt, wanneer deze is aangesloten en uitgeschakeld, nog steeds aarding. Zorg ervoor dat de aan / uit-schakelaar op uw Power Bar of de achterkant van uw voeding is uitgeschakeld. Als u met één hand de metalen behuizing aanraakt, wordt statische elektriciteit ontladen.

Pas op voor scherpe randen. Als u het niet zeker weet, laat het dan met rust. Gebruik op eigen risico. Reparaties aan een 'ZAPPED'-computer kunnen kostbaar zijn. Ik heb persoonlijk nooit problemen gehad.

Rep: 25

Iedereen kreeg een andere aanpak om ESD-schade te voorkomen (dus hij vindt het nodig om dit te doen). Omdat ik lui ben en geen moeite wil doen met polsbandjes en zo, is mijn persoonlijke voorkeur simpelweg om ESD te voorkomen. Mijn manier is draadloos, ik heb zojuist een kleine ventilator opgezet, geleid door 2 pc. Ion Quadbars boven mijn werkruimte. Nooit meer zorgen maken over procedures. Makkelijk, effectief en voor iemand is het dagelijks omgaan met gevoelige apparaten niet zo kostenintensief.

Opmerkingen:

Wat??? Een ventilator met een ionensysteem vooraan biedt geen ESD-bescherming. Het enige wat het doet is de statische lading in de luchtstroom verwijderen. Besteed uw geld aan een goedkope ESD-polsband en mat.

13/11/2012 door En

Ik zet gewoon mijn computer aan en uit totdat het groene lampje aan de achterkant niet meer brandt nadat ik hem heb uitgezet.

22/02/2019 door BLANCEDRHINO78 gaming

Hallo @ BLANCHEDRHINO78gaming,

Hoe ontlaad je de statische elektriciteit van je lichaam die ook ESD-schade aan elektronische apparaten kan veroorzaken?

Alleen al het uitputten van het resterende vermogen dat in elektronische apparaten achterblijft, maakt ze niet immuun voor ESD-schade die door u wordt veroorzaakt.

22/02/2019 door jayeff

Rep: 1

Het is belangrijk dat u de snoeren loskoppelt, op de aan / uit-knop drukt om de overgebleven ladingen af ​​te voeren en toch het systeem waarin u gaat werken te aarden. Dit helpt de componenten en de reparatietechnicus te beschermen. Met het systeem kunnen er geen grondladingen worden opgebouwd, maar als je jezelf en het systeem niet aarden, kunnen er ladingen worden opgebouwd die natuurlijk schade kunnen toebrengen aan de componenten en je gezondheid. Het is absoluut noodzakelijk om te allen tijde een polsbandje om te doen wanneer u in de computerkast werkt.

Nelson, 3 mei 2013

Opmerkingen:

Terwijl uw idee om de stekker uit het stopcontact te halen, u kan beschermen tegen schadelijke lijnspanningen (110/220 volt). Het verwijdert wat je nodig hebt voor EDS-bescherming, als je geen goed geaarde mat en polsband hebt om mee te werken. Als het apparaat een verwijderbaar netsnoer gebruikt en u een reserve-exemplaar heeft, kunt u de stroombladen van het snoer afsnijden en alleen de aardingspin overlaten, nu voldoet u aan beide behoeften (met behulp van een polsbandje dat aan de metalen behuizing is vastgemaakt). Wat betreft het ontladen van uw systeem, dit was jaren geleden logischer toen we CRT's hadden die hoge spanningen (800 ~ 1000 volt DC) en grote opslagcondensatoren gebruikten. Tegenwoordig hebben alleen de voedingen grote condensatoren aan de binnenkant en hebben ze meestal een afscherming eromheen om de blootstelling te beschermen. In het geval van CRT's had je een speciaal gereedschap nodig om ze te ontladen (5 Ohm 15 watt weerstand met meetsnoeren), omdat het vasthouden van de aan / uit-knop ze niet ontlaadt (eerlijk gezegd heb ik niet ontdekt dat het vasthouden van een aan / uit-schakelaar veel van de dingen deed alles in het ontladen van condensatoren van het stroomsysteem)

07/06/2013 door En

Rep: 1

Hallo, ik zou u aanraden dit te doen, voor het geval u de oude onderdelen op een andere computer wilt gebruiken

Rep: 23

Toen ik pc's repareerde voor de kost, kregen we polsbandjes. Ik vroeg me af of het meer ging over hoe professioneel we eruit zagen, gezien het feit dat het velddienst in huizen en kantoren was.

Zelf had ik eerder de basiseenheid aangesloten met de minutenschakelaar uit, indien nodig, zodat de behuizing was geaard. Je kunt niet echt binnen werken zonder de behuizing aan te raken, dus je bent dan ook geaard. Toen ik student was, gebruikten we het roestvrijstalen afdruiprek in de keuken voor onze elektronicaprojecten.

Ik vond de riem altijd pijnlijk, omdat hij altijd dingen zou blijven haken, en als hij niet op het puntje van je vinger zit, vraag ik me af hoe goed hij is in het wegwerken van alle lading.

Zoals anderen al hebben gezegd, kan het echt geen kwaad (tenzij je het op de hoes ziet) om er een te dragen.

Rep: 31

Niet echt. Koppel alle stroomtoevoer naar de desktop los, minimaal 5 minuten voordat u hem uit elkaar haalt.

Opmerkingen:

Thx D

24/06/2010 door Terrifiedz

Dat antwoord is onjuist. Statische elektriciteit bouwt zich op op uw ongeaarde lichaam. Ik houd het netsnoer altijd aangesloten op de voeding en raak gewoon een metalen onderdeel binnenin aan voordat ik printplaten aanraak.

22 jaar dat elke dag doet - geen problemen.

26/06/2010 door Vic

Terrifiedz